måndag 11 november 2013

Iittala + mossa = sant

Jepp.. jag har varit på loppis igen, och ja, fyndade också! Hittade en kompis till det lilla askfatet i glas från Iittala (Sarpaneva) som jag köpte i Vasa i somras. Nyförvärvet är ganska mycket större så jag har nästan börjat tvivla på om det är en askkopp eller inte, kanske det är en borstbindaraskkopp..? Hur som helst, eftersom jag inte röker var jag tvungen att hitta på nåt annat att göra med pjäserna.


Mossa är ju otroligt vackert! Jag plockade lite olika sorter från tomten som jag placerade i faten.


Sprayvattnar dem ofta så att de skall hållas fuktiga och må bra.



Det ser nästan ut som att mossan sticker upp ur isblock :)


Visst blir man ju alldeles lugn och harmonisk av att se på mossa..



1 kommentar:

  1. Hej, vilken trevlig blog! Härlig söndagsläsning.
    Undrar om mossan verkligen överlever på detta sätt, eller om det handlar om förlängd hållbarhet? Har en fixide för tillfället att vilja ta in en liten bit norrländsk skog till mitt hem, då jag saknar både balkong och uteplats.
    Vänligen, J

    SvaraRadera

Kommentar