onsdag 27 november 2013

Biten av mässingsflugan

På något sätt känner jag just nu en extra stark dragningskraft till mässingsprylar på loppisar.. Det finns så otroligt mycket fint men jag är rädd att det kan bli för mycket så jag har inte riktigt vågat gå all in. Men, för någon vecka sedan kunde jag verkligen inte motstå denna otroligt spännande och söta lilla fluga!


Den såg på mig med sina stora ögon så jag kunde ju förstås inte lämna den där.. Ännu gladare blev jag när jag upptäckte att vingarna går att lyfta upp och att det finns ett litet gömställe innuti.


Den har ännu inte hittat sin plats hemma hos oss så till en början lag jag den i vitrinskåpet, också lite för att Sambon inte skulle se den före den helt kommer till sin rätta... Men så kom en söndags morgon vid frukostbordet då han frågar vad det är som blänker i vitrinet, det var flugans ögon i morgonsolen....


Så nu är den oficiellt en del av familjen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar